FANDOM

BSoD (ang. Blue screen of death) – błąd, który pojawia się, gdy nastąpi poważna awaria uruchomionego oprogramowania i system Windows wymaga ponownego uruchomienia.

Informacje Edytuj

Windows 1.x/2.x Edytuj

Bardzo wczesne wersje systemu Windows - Windows 1.x i Windows 2.x - wyświetlały niebieski ekran zapełniony przypadkowymi, białymi znakami.

Windows 9x Edytuj

W systemach z rodziny Windows 9x, niebieski ekran śmierci zyskał bardziej "przyjazny" wygląd. Zawierał skróconą instrukcję ponownego uruchomienia komputera i kod błędu.

Windows 2000 Edytuj

W systemie Windows 2000, Blue Screen of Death był podobny do jego poprzedniej wersji. Dodano kilka przydatnych wskazówek do ekranu i pomniejszono czcionkę.

Windows XP, Vista i 7 Edytuj

Niebieski ekran śmierci w Windows XP, Vista i 7 zawierał bardziej szczegółowe informacje dotyczące błędu i rozszerzoną instrukcję ponownego uruchamiania komputera.

Windows 8 Edytuj

W Windows 8 Blue Screen of Death został bardzo uproszczony, poprzez usuwanie większych skupisk informacji i wprowadzanie prostej, przyjaznej dla użytkownika, wiadomości. Dodatkowym elementem niebieskiego ekranu śmierci jest emotikon ":(".

Galeria Edytuj