FANDOM

„The one graphical environment that gives you a standard path to OS/2, the operating system of the future.”— Jedyne środowisko graficzne, w którym dostajesz standardową ścieżkę do OS/2 - systemu operacyjnego przyszłości.

Windows 2.x – wersja systemu operacyjnego Microsoft Windows firmy Microsoft Corporation, wydana oficjalnie 1 listopada 1987 roku. Windows 2.0 stanowi 16-bitowe graficzne środowisko operacyjne przeznaczone dla MS-DOS.

Został wprowadzony na rynek jako następca linii Windows 1.x. Rozwinięciem Windows 2.x był Windows 2.1x wydany 27 maja 1988 roku, natomiast następcą - Windows 3.x.

Informacje Edytuj

Według opinii użytkowników, Windows 2.0 wyglądał podobnie do systemu operacyjnego Mac OS. Przypominał również bardziej początkowe plany Microsoftu dotyczące wyglądu Windows 1.0.

Produkt na rynku pojawił się 1 listopada 1987, pozwalając oknom zachodzić na siebie nawzajem. Było to znaczącą zmianą od poprzednika - Windows 1.0 pozwalał oknom wyłącznie na sąsiadujące położenie, choć okna dialogowe i pozycje menu mogły w Windows 1.0 zasłaniać inne okna.

Wersja 2.0 wprowadziła również określenia "Minimize" i "Maximize" w odniesieniu do okien, w miejscu terminów "Iconize" i "Zoom" edycji 1.0. Zmienione zostały również ikony programów, a także okna wyboru motywu czy ustawień regionalnych po instalacji systemu.

Wprowadzono również bardziej skomplikowany mechanizm wywoływania funkcji nakładki kombinacjami klawiszy: jedna z liter polecenia była podkreślana, a komendę można było wywołać naciskając podkreślony znak wraz z klawiszem Alt. Zadania obsługi plików wywoływane były w programie MS-DOS Executive, którego działanie opierało się raczej na listach plików niż na ikonach.

Microsoft Windows 2.03 - ostatnia wersja z linii 2.x - pojawiła się w styczniu 1988. Zawierała pakiet ikon nawiązujących do produktów firmy Apple - Macintoshy.

Galeria Edytuj