FANDOM

Windows 7 – system operacyjny firmy Microsoft Corporation, wydany 22 pażdziernika 2009 roku. Jest on następcą systemu operacyjnego Windows Vista. Następcą Windowsa 7 jest Windows 8.

Wersje Windowsa 7Edytuj

Windows 7 StarterEdytuj

To najuboższa wersja Windowsa 7. Występuje jedynie w edycji 32-bitowej. W wersji tej nie można było m.in. zmienić tapety lub korzystać z wielu monitorów naraz. System nie obsługiwał także interfejsu graficznego Aero.

Windows 7 Home BasicEdytuj

Ta wersja Windowsa 7 występuje już w edycji zarówno 32-bitowej, jak i 64-bitowej. Można już zmienić tapetę i korzystać z wielu monitorów naraz, jednak tylko częściowo system obsługuje interfejs Aero. Wersja nadal nie obsługuje gier znanych z Windows XP, takich jak Warcaby, Backgammon czy Piki. Oferuje możliwość dołączania do grupy domowej, jednak nie jej tworzenie.

Windows 7 Home PremiumEdytuj

Ta wersja oferuje możliwość tworzenia grup domowych, obsługę interfejsu Aero, trybu Multi-Touch i gier z Windows XP. System umożliwia korzystanie z aplikacji Windows Media Center.

Windows 7 ProfessionalEdytuj

Ta wersja obsługuje dwa procesory, wcześniejsze tylko jeden. Umożliwia korzystanie z trybu prezentacji i trybu Windows XP. W systemie znajduje się aplikacja Windows Media Center, jednak jest ona domyślnie wyłączona.

Windows 7 EnterpriseEdytuj

Ta wersja również ma domyślnie wyłączoną aplikację Windows Media Center. Umożliwia bootowanie wirtualnych dysków twardych.

Windows 7 UltimateEdytuj

Wersja ta różni się od Enterprise tylko domyślnie włączoną aplikacją Windows Media Center.

Stub-icon.png
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.