FANDOM

Windows 8
Windows 8 (logo)
Logo systemu
Producent Microsoft Corporation
Data wydania 26 października 2012
Architektura 32/64-bit
Środowisko pracy Modern UI
Poprzednik Następca
Windows 7 Windows 8.1

Windows 8 – system operacyjny firmy Microsoft Corporation, wydany 26 pażdziernika 2012 roku. Jest on następcą systemu operacyjnego Windows 7. Następcą Windowsa 8 jest Windows jego darmowa aktualizacja, Windows 8.1. Każdy użytkownik "ósemki" może za darmo zaktualizować system do 8.1.

Windows 8 skupia się na zmianie interfejsu graficznego, aby umożliwić użytkowanie systemu użytkownikom tabletów i innych urządzeń dotykowych. Zmieniono całe środowisko graficzne, które przypomina teraz kafelki. Został również usunięty znany przycisk "Start", obecny od Windows 95. Microsoft zmienił również logo systemu, by pasowało do interfejsu.

Jedną z jego edycji jest Windows RT.

Wersje Windowsa 8Edytuj

Windows 8Edytuj

Zwykła wersja, niezawierająca żadnych dodatków.

Windows 8 ProEdytuj

W tej wersji zostało wprowadzone wiele nowych funkcji, m.in. możliwość połączenia się z komputerem za pomocą Windows Remote Desktop. Zawiera również oprogramowanie do wirtualizacji i narzędzie szyfrujące dyski.

Windows 8 EnterpriseEdytuj

Ta wersja zawiera wszystko, co można znaleźć w Windows 8 Pro oraz oprogramowanie przydatne dla firm, m.in. Windows To Go, umożliwiający zainstalowanie systemu na nośniku pamięci USB i uruchomić go bezpiecznie na dowolnym komputerze.

KrytykaEdytuj

Mimo pozytywnej reakcji na poprawę wydajności i umożliwienia obsługi urządzeń dotykowych, system nie został tak dobrze przyjęty. Głównym problemem jest interfejs graficzny Modern UI, który nie spodobał się użytkownikom tradycyjnej klawiatury i myszy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki