FANDOM

Windows 8.1 (logo)
Windows 8.1Windows Blue – system operacyjny z rodziny Microsoft Windows. Windows 8.1 to darmowa aktualizacja systemuWindows 8, dostępna w Sklepie Windows (ang. Windows Store).

Interfejs użytkownika Edytuj

Ekran startowy w wersji 8.1 otrzymał wiele rozszerzeń funkcjonalności. Między innymi użytkownik klikając w strzałkę w dolnej części ekranu ma możliwość przejścia do wszystkich zainstalowanych aplikacji podzielonych alfabetycznie. Nowa wersja systemu umożliwia większą personalizację ekranu startowego poprzez np. różne rozmiary kafelków, większą kolorystykę, jak również możliwość użycia tapety jako tła ekranu startowego. Dodatkowo, ekran blokowania daje możliwość użycia pokazu zdjęć. Wyszukiwarka aplikacji zainstalowanych na komputerze również uległa zmianom. Do tej pory wyniki wyszukiwania były wyświetlane na całej powierzchni ekranu, teraz powierzchnia ta została ograniczona, pozostawiając część ekranu startowego widoczną przez cały czas.

W celu ułatwienia korzystania z systemu, w pasku zadań pojawił się widoczny przycisk startu i menu kontekstowe (dostępne pod prawym przyciskiem myszki na ikonie startu). W ekranie startowym pojawiła się również ikona umożliwiają szybkie wyłączenie, ponowne uruchomienie lub uśpienie komputera.

Aplikacje Edytuj

Funkcjonalność w ustawienia komputera została rozszerzona o funkcje, które były do tej pory jedynie dostępne z panelu sterowania. Sklep Windows został zmieniony poprzez ulepszony interfejs użytkownika do wyszukiwania aplikacji i automatycznych aktualizacji. Interfejs klienta pocztowego również uległ zmianom, a kamera poprzez Photosynth daje możliwość tworzenia panoram. Jednak integracja zdjęć z Facebookiem została całkowicie usunięta.