FANDOM

„Windows was not made for computers. It was made for people.”— Windows nie został wyprodukowany dla komputerów. Został wyprodukowany dla ludzi.

Windows 98 – wersja systemu operacyjnego Microsoft Windows z rodziny Windows 9x firmy Microsoft Corporation, wydana oficjalnie 25 czerwca 1998 roku. Windows 95 stanowi hybrydowy, 16/32-bitowy system operacyjny, którego podstawę stanowił MS-DOS w wersji 7.1.

Został wprowadzony na rynek jako następca Windows 95. Windows 98 został zastąpiony przez Windows Me we wrześniu 2000 roku. Oficjalne wsparcie zakończono 11 lipca 2006 roku.

Informacje Edytuj

Windows 98 osiadał rozbudowaną obsługę USB, MMX, AGP i FAT32. Dodano obsługę wielu monitorów, Active Desktop i WebTV. Był rozwijany pod nazwą kodową Memphis.

System ten wprowadzał darmową usługę Windows Update, służącą do aktualizacji systemu. Najważniejszą jednak funkcjonalnością jest usprawnione Plug&Play. Funkcja ta została wprowadzone w Windowsie 95, jednak okazała się bardzo wadliwa i działała sporadycznie.

Microsoft Windows 98 Edytuj

System w dużej mierze opiera się na Windows 95, ale zawiera poprawioną (lub dodaną) obsługę standardów takich jak USB, MMX i AGP. Windows 98 obsługuje system plików FAT32, wprowadzony już w wersji 95 OSR 2. Dodano obsługę wielu monitorów, WebTV. Dodatkową nowością jest większe zintegrowanie przeglądarki internetowej Internet Explorer z interfejsem użytkownika, tzn. Active Desktop. Microsoft po raz pierwszy dla Windows 98 udostępnił darmową usługę Windows Update, służącą do aktualizacji systemu.

Microsoft Windows 98 Service Pack 1 Edytuj

Service Pack 1 dla systemu Windows 98 przeznaczony jest dla osób, którzy nie chcą aktualizować swojego systemu do wersji Second Edition. Zawiera poprawki zapobiegające przed tzw. "pluskwą milenijną" , Internet Explorer 4.01 SP2, ulepszona maszynę wirtualną Java oraz poprawki numerowania sieci, bezpieczeństwa i dostępu.

Microsoft Windows 98 Second Edition Edytuj

System Windows 98 SE ukazał się 10 czerwca 1999. Dodano w niej m.in. nową wersję Internet Explorer (5.0), program NetMeeting, możliwość współużytkowania jednego połączenia internetowego (Internet Connection Sharing), obsługę napędów DVD-ROM i funkcję wielu użytkowników.

Microsoft planował zakończenie wsparcia technicznego dla Windows 98 SE na 6 stycznia 2004 roku, jednak popularność systemu i akcje protestacyjne użytkowników zadecydowały o przedłużeniu wsparcia do 11 lipca 2006 r. Równocześnie zakończono wsparcie dla Windows Me.

Z tą edycją systemu Windows związany jest Windows 99. Jego technologie zostały przeniesione do Windowsa 98 SE.

Galeria Edytuj

{{#invoke:Navbox|create | Linki = z · d · l | Navbox class = hlist | Tytuł class = color1 color-links }}